برنامه نویسی تحت وب و ساخت وبسایت

 

 

در این مطلب میخواهیم راجب به طراحی و برنامه نویسی صفحات وب توضیح بدیم و زبان های مورد نیاز برای ساخت یک وبسایت کامل رو بهتون معرفی کنیم.

زبان هایی که برای ساخت یک وبسایت مورد نیاز است عبارتند از:

1-HTML

2-CSS

3-PHP یا ASP.net

4- سیستم مدیریت محتوا

در ادامه مطلب این 4 زبان را تجزیه و تحلیل میکنیم و راجبشون توضیح میدیم.

 

1-HTML

کلمه HTML مخفف HyperText Markup Language است که به معنی زبان نشانه گذاری فرا متن است. در واقع HTML یک زبان برنامه نویسی نیست. HTML یک زبان است که در آن از tag ها استفاده میشود. اما نمیتوان هیچ وبسایتی را بدون استفاده از HTML نوشت چون ساختار اصلی وبسایت است. به طور کلی اگر بخواهیم یک وبسایت بسازیم اولین کد هایی که باید بنویسیم کد های HTML است.

 

 

 

 

2-CSS

به تصویر بالا توجه کنید. اگر ما وبسایت را به عنوان یک انسان در نظر بگیریم، وبسایتی که در آن از CSS اسنفاده نشده باشد مثل شکل سمت چپ است!!! و اگر CSS در آن به کار رفته باشد مثل شکل سمت راست است. فکر کنم دیگه اهمیت CSS رو فهمیده باشید. به طور کل تنها قابلیت CSS تاثیر گذاشتن روی تگ های HTML است. راستی یه چیزیو فراموش کردم بگم. CSS مخفف Cascading Style Sheet به معنای شیوه نامه آبشاری است.

 

 

 

 

3-PHP

PHP مخفف کلمه Hypertext Preprocessor به معنی پردازنده فرا متن است. PHP یک زبان برنامه نویسی Server side یا سمت سرور است. زبان های Server side زبان هایی هستند که کد هایشان روی کامپیوتر سرور اجرا میشود. PHP کار های پشت پرده را انجام میدهد. مثلا وقتی شما در یک وبسایت میخواهید نظر دهید نظرتان را مینوسید و در نهایت روی دکمه ارسال نظر کلیک میکنید که در همان لحظه PHP دست به کار میشود و کار ارسال نظر را انجام میدهد.

 

 

 

 

4-سیستم مدیریت محتوا(CMS)

 

سیستم مدیریت محتوا جایی است که وبسایت را مدیریت میکنید. همین الان که من دارم این مطلب را مینوسیم دارم از سیستم مدیریت محتوا استفاده میکنم. شاید تمامی شما وبلاگ داشتید. وقتی وبلاگ را میسازید و میخواهید وارد بخش مدیریت وبلاگ شده اید در واقع وارد CMS شده اید. خبر خوب این است که لازم نیست خودتان CMS بسازید. CMS های آماده ای هستند که میتوانید از آنها استفاده کنید(که من Wordpress را پیشنهاد میکنم)

 

 

و اما یادگیری!

حالا با زبان های مورد نیاز برای ساخت وبسایت آشنا شدید و نوبت به یادگیری آنها میرسد. به ترتیب اول بایدHTML بعد CSS بعد PHP و در نهایت ساخت Template یا همان پوسته برای وبسایتتان را یاد بگیرید.

از کجا یاد بگیریم؟؟؟

من خودم به هیچ آموزشگاهی نرفتم و تو خونه و از طریق وبسایت های آموزش زبان های برنامه نویسی یاد گرفتم. از نظر من بهترین وبسایت های آموزش وبسایت های خارجی هستند که من Codecademy.com را پیشنهاد میکنم. در Codecademy میتوانید همه زبان ها را یاد بگیرید. و وقتی بهشون مسلط شدید میرید سراغ یه منبع آموزشی جدید جهت یادگیری Wordpress و ساخت پوسته  یا همان Template.

امیدوارم موفق بشید.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : سه شنبه 3 اسفند 1395 | 19:15 | نویسنده پوریا پورفرزی : پوریا پورفرزی |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.